Obi-dobi-dobi-dobi-dolyckan.

Datum: 2010-04-13 | Tid: 18:54:48


Japp självaste olyckan är både jag och Alfred. När ska det går i rätt riktning för oss kan man ju börja undra? Aldrig kan man får som man vill, frid!! Nu är det Alfred som ligger på förstaplats, efter att jag har klippt honom så har han blivit lite svullen där bak om man säger så! Så han kliar och dona stackarn och en annan står där helt handikappad och kan inte göra så mycket. Jag lyfte på luren och ringde vetrinären och de sa att det kanske är något hårstrå som ligger och kliar så jag kunde prova med att duscha honom, rengöra och smörja. Så det var bara att hysa in hundstackarn i duschen igen och sedan på med tratten. Nu är det rengjort och smörjt och Alfred sover som en sten eftersom stackarn inte kan röra sig så smidigt med tratten. Han fick en smärtstillande tablett av mig också så att det förhoppningsvis skulle dämpa. Eftersom jag och Alfred hänger hos vetrinären lite titt som tätt så hade han både smärtstillande och speciell rengörningsmedel i hans neccesär! :) Tur det i allafall!! Vetrenären sa att om det inte blir bättre inom de närmsta dagarna så ska vi ta kontakt med dem igen. Så jag tänkte rengöra och smörja varje morgon och kväll o hoppas, hoppas, hoppas och hoppas att det blir bättre med Alfred, för ingen av oss två vill åka till vetrinären :/ Passade på att köpa två märgben till ALfred när jag var och handlade så de ligger och vänta på honom i frysen som han ska få! :)
Ikväll blir det en lång kvällsrunda så att Alfred kan vara fri från tratten en liten stund i allafall!! :)

Man kan inget annat än att nästan få en tår när man ser denna ledsna kille, tur att han är stark!



.Rock N Roll.

// S
Direktlänk | Allmänt


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken oturskille!! Ge honom massa kramar från mig!

2010-04-13 @ 19:54:06
Postat av: Caroline

Skrev faktiskt mitt namn denna gången men det kom inte med! :)

2010-04-13 @ 19:56:21
URL: http://cwc.blogg.se/
Postat av: Hanna

Denna olyckshund alltså, lova att han kommer bli helt frisk om du bara försäkra honom :)

Lycka till med smörjandet hoppas han mår bra snart igen Kraoomma

2010-04-13 @ 20:06:18
Postat av: papajan

Stackars Affe!Men det går nog bra ska du se Sanna

efter en sån proffskur :-)

2010-04-13 @ 22:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0