Skooona miig..

Datum: 2010-04-21 | Tid: 15:36:24


Här har man kämpat sig igenom biologi, fysik och kemi i höstadiet och naturkunskap i gymnasiet och var lycklig att aldrig få göra detta tråkiga igen. (Enligt mig som inte fatta ett skit inom dessa ämnen) MEN vad händer nu när man kommer till universitetet och ska läsa till förskolelärare, JO dessa ämnen kommer tillbaka fast i en större utsträckning och fortfarande lika komplicerade.. Fy och tvi säger jag bara. Visst innan hade man ett prov i varje ämnen men nu ska man få en fete smäll och ha tenta på alla dessa ämnen och det är inte nådig tenta vi snacka om. Nu ska jag få in i mitt lilla huvud till exempel allt om energi och dess uträkning, allt om ekologi och kretsloppet, allt om de olika uppvärmingssystemen, allt alla atomer och molykyler och vad det nu är, ja listan kan bli väligt lång och jag har härmet tappat motivationen till denna tenta totalt!!!! Vad ska jag med uträkning utav energi i förskolan med barnen, sätta mig ner i samlingen och börja räkna hur mycket en lampa dra eller?? Inte hade vi behövt gå in så djupt i dessa ämnen bara få kunskap som är relevant för mitt kommande yrke. Ha tusen andra uppgifter att göra också i denna kurs, men de känns ändå lungt eftersom de är skriftliga och det tycker jag bättre om eftersom att trycka in en massa info som jag inte fatta en piss av går ut lika fort igen och bortblåst efter tentans gång. JAA nu ha jag kastat ut lite skit här och kanske kan få lite mer motivation till helgen då det bli stenhård pluggeri inför tentan på måndag om de olika begreppen..... GAAAAHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



.Rock N Roll.

// S

Direktlänk | Allmänt


Kommentarer
Postat av: caroline

kämpa på kamrat! vi sitter i samma båt!

2010-04-21 @ 17:02:15
URL: http://cwc.blogg.se/
Postat av: becca

Sanna du är så negativ;)

2010-04-21 @ 18:00:36
Postat av: papajan

Kämpa på Sanna!!! Fastnar du i något får du höra av dig!De är mina ämnen :-)

2010-04-22 @ 21:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0