Rainbow muffins.

Datum: 2011-04-18 | Tid: 19:18:47


Hanna och jag slog på stort i fredags då vi skulle testa att baka rainbow muffins! Vi började med att blanda till smeten och sedan dela upp den för färgning med karamellfärg. Så här såg det ut:



Jag hade köpt stora muffinsformar med insåg att de va för stora och det hade gått åt för mycket smet om vi skulle haft dem, så vi gjorde två stycken på prov! Hanna fick stå och smeta ut för att få jämt lager, hon va lite stel efter det pilljobbet! 



Vi var nöjda med vår insatts och slängde in dem i ugnen, när jag sedan tittar efter ett par minuter har de j*vla, klena muffinsformarna gett med sig så all smet låg i princip på plåten, men Hanna ger inte upp och vi sätter den i de stadiga, stora muffinsformarna. Så muffins blev det tillslut fastän att det var mycket pill och tog tid! Snygga  och goda blev de  också, här är bilder på de två proven vi startade med!



Direktlänk | Allmänt


Kommentarer
Postat av: Therese

Mmmm faan vad coola, hägtigt :)

E det vanliga socker muffins ungefär eller? Så läckra, måste testas :D Pusss

2011-04-18 @ 19:29:07
Postat av: Sanniiee

Hehe ja de är verkligen färgglada! japp vanliga sockermuffins är det! :D PussPusss

2011-04-18 @ 20:00:46
URL: http://sannniie.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nu är du glad va, när jag kolla din blogg :) Va tvungen o se vad du skrivit om vår toppen helg :D Hälsa Patrik Glaaad Påååssk :p

2011-04-19 @ 13:19:57
Postat av: Sanniiee

Hanna nu är jag verkligen glad att du äntligen hittade hit! :D Som det ser ut just nu så kan det nog bli en glad påsk för Patrik iaf! hahaha!! :) PUSSA

2011-04-19 @ 18:22:00
URL: http://sannniie.blogg.se/
Postat av: Anonym

men vad snygga! frys in en o spara till mig;)

2011-04-20 @ 03:12:51
URL: http://cwc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0