Fläskfilé och årets julbad.

Datum: 2011-12-11 | Tid: 13:36:28


Igår var det min och babys dag och det firade vi med mys och god mat!!

 

Vi lagade smördegsinbakad fläskfilé med potatisgratäng och ädelostsås! Emil försteker fläskfilén!

Vi la först på ädelost!

Sedan fläskfilé, kronärtskocka och knöt igen!

Tjoooff in i ugnen! Så här gott blev det!! MUMS!

 

Idag är det dags för Alfreds årliga julbad och klippning!! Så medan jag gjorde iordning för det tog Emil och Alfred en promenad och matade fåglarna med vårt gamla bröd! ;)

Vid regnbågens slut, finns alltid en skatt! Alfred sitter och njuter i godan ro!

 

När han kom tillbaka åkte han in i duschen! Mindre roligt!

 

Det gäller att få in sin gamla doft, för gott kan man ju inte lukta! ;)

 

Nu har Alfred torkad till och då är det dags för klippning, det är ingen favorit för Alfred kan jag ju säg! Tjo!!

 

 

Direktlänk | Mat, Bak & Prat


Kommentarer
Postat av: Therese

Åh jäklar vad fint kort på dig och Emil! Vilken mat,bra att du ger tips, ett matvrak som mig blir sugen som faaasen ;) Åh så söt Alfred är :D Känner igen det där, de måste fort få sin valiga doft.. Puss

2011-12-11 @ 14:13:52
Postat av: Sannaa

SV: Ja sommarbilder bli minsann fina, brun är man med!! ;) Hehe vilken tur att jag kan tipsa på mat till matvraket!!! ;) PUSSA

2011-12-11 @ 19:17:13
URL: http://sannniie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0