Hur man snurrar bullar.

Datum: 2011-12-13 | Tid: 13:33:12


Igår var det bullbak här hemma! Jag bakade saffransbullar med vanilj! Annars när jag bakar bullar kör jag klassikern, kavla ut, smörjer på fyllningen, rullar ihop och skär bullar. Men inte denna gången minsann, nu skulle man knyta bullarna, ååååkej tänkte jag. Fattade halvvägs hur de menade i receptet så fick googla upp det där jag hittade bildbeskrivning. Men det vet jag inte hur de gick, gjorde som de visade men vet i tusan om det gick bättre för de, så tillslut gjorde jag på mitt egna sätt!


Min guldhög!



Jag kavlade ut och smörjade på fyllningen som..


innehöll smör, vaniljsocker och socker.


Sedan vek jag ihop och kavlade försiktigt. Skar remsor som var ca 3 cm breda.


Tog en remsa och vek över den andra och snurrade remsan och sedan rullade ihop till en bulle. Det var lite smått kladdigt så tillslut lyfte jag bara lite på den översta remsan, la tillbaka den på den andra och snurrade ihop till en bulle!


Jäste 30 min, penslade på med ägg, på med pärlsocker och svisch in i ugnen!


Så här läckra blev bullarna! Jag råkade göra dem lite stora så de blev lite degiga, men de gillar jag! Fast nästa gång ska jag försöka göra dem lite mindre!! Supergoda blev de också!!!
Direktlänk | Mat, Bak & Prat


Kommentarer
Postat av: Therese

ÅHHHHH fyfaaan vad goda dem ser ut! Mmmmmmm... Du är verkligen duktig på att baka :) Ser framemot massa fikastunder med dig ;)

2011-12-13 @ 15:37:16
Postat av: Sannaa

SV: Hahaha ja vi lär ju rulla fram om man ska baka i denna takten och en massa fika på de!! ;) PUSSA

2011-12-13 @ 16:34:06
URL: http://sannniie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0