Varm smörgåstårta alá Sannaa.

Datum: 2011-10-07 | Tid: 20:04:28


Ikväll skulle jag egentligen gjort stek till middag, men eftersom Emil är iväg på hockey kände jag att det var kanske lite väl att göra en stek till 1 person! ;) Så jag tog och gjorde varm smörgåstårta, och fy bubblan vad god den blev! :)



4 portioner

3 skivor hönökaka (halvcirklar)
150 g philadelphiaost

Fyllning:

1 liten purjolök
1 burk skivade champinjoner
2 dl créme fraiche
Svartpeppar
200 g strimlad bacon

Topping:
Riven ost
2 tomater
Oregano

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader.
Stek den strimlade baconen och lägg sedan på ett papper för att rinna av. Skölj, ansa och strimla sedan purjolöken fint. Fräs upp i lite smör tillsammans med purjolöken. När purjolöken börjar mjuka, stäng plattan och tillsätt creme fraiche, bacon och peppar.


Bred philadelphiaost på de tre skivorna hönökaka. Fördela fyllningen på två av skivorna och strö över champinjoner. På översta lagret lägg riven ost och skivade tomater. Krydda med oregano och sccvoosch in i ugnen ca 20 min.

Blev så gott, så gott!

Nu har jag, Alfred och Kent parkerat oss i soffan för fredagsmys och en lugn och skön kväll!

Direktlänk | Mat, Bak & Prat


Kommentarer
Postat av: Therese

Taaack för ditt tips med varm smörgåstårta :D De recpetet var nytt för mig. Kul med philadelfia :D Pusssa

2011-10-09 @ 18:30:01
Postat av: Sannaa

SV: Ja prova, den är riktigt fiin! :D PUSSA

2011-10-10 @ 17:44:20
URL: http://sannniie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0