Datum: 2012-02-14 | Tid: 19:02:55


Det gick bra hos veterinären igår, Alfred hade någon form av hudinflammation och öroninflammationen hade inte brutit ut helt, skönt!. Veterinären var jättesnäll och Alfred liksaså, han blev sövd och fick slagga en stund. Hem med oss fick vi spec. schampo och örongrejs, och så ska vi även rengöra inflammationen morgon och kväll. Det tar sin lilla stund att rå om Alfred med det är det värt!

Idag var det min tur att gå till doktorn och de tog blodprov på mig och ska kolla om jag är allergisk mot bla pälsdjur. Doktorn sa att om jag är allergisk så få jag ev lämna bort mina djur, men icke sa nicke att jag gör de! Nääänänänä, då kan jag minsann stå ut och jag tror att de kan lugna ner sig lite när Alfred blir bra. För jag läste att när ex djuren "mjälla" så är det de man reagera på och in päls osv. Och just nu är ju Alfred så torr att de snöa runt honom så jag hoppas på att när han blir bättre blir jag bättre! :)

Det har ju heller inte undgått för något att missa att det är alla :love: dag! :) På förskolan firade vi med lite muffins och så har Emil och jag myst med sushi, god dessert och choklad! Härligt med lite extra i vardagen! :)




Ha en fortsatt bra kväll!
Direktlänk | Allmänt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0